Vízimentő, vízimentés, vízimentő tanfolyam, úszómesteri tanfolyam, vízi rendezvénybiztosítás, balatoni vízimentők, VMSZ
Riasztás, segélykérés: +36 30 383 8383
Hírek
Vizimentés
Hasznos információk
VMSZ

Sajtótájékoztató az ÉletMentő applikációról

Augusztus 6-án délelőtt közös sajtótájékoztatót tartott a Vodafone Magyarország Alapítvány, az Országos Mentőszolgálat és a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata.




A sajtóeseményen az ÉletMentő applikáció legújabb fejlesztéseiről és az elmúlt fél év tapasztalatairól, a Vodafone Balaton körüli hálózatfejlesztéseiről, köztük az 5G fejlesztésekről, valamint az OMSZ és a VMSZ együttműködéséről volt szó, majd a résztvevők egy exkluzív körbevezetés keretében ismerhették meg Egyesületünk legnagyobb sürgősségi mentőhajóját, a Rupertet.

Az eseményről a Vodafone Magyarország Alapítvány adott ki sajtóközleményt, melyet az alábbiakban olvashatnak:







Budapest, 2020. augusztus 6.

Chatbot funkcióval bővül az ÉletMentő applikáció és Siófokon indul az 5G

A Vodafone Magyarország Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat ÉletMentő applikációja újabb funkcióval bővül. A chatbot gyorsabb és hatékonyabb segítséget nyújt a felhasználóknak, emellett kérdezz-felelek formában az elsősegélynyújtást is támogatja.

A Vodafone ugyanakkor más módon is fejleszt a balatoni térségben: a szolgáltató bekapcsolta Siófokon található 5G bázisállomásait, így mostantól a déli part fővárosában is elérhető a Vodafone 5G szolgáltatása.


A segélyhívásokat gyorsabbá és hatékonyabbá tevő ÉletMentő applikációba újabb funkció került annak érdekében, hogy a lakosság számára a lehető legnagyobb segítséget nyújthassa. Augusztus 6-tól érhető el az applikáció chatbot funkciója, melynek köszönhetően az alkalmazást érintő telepítési és felhasználási kérdések esetén gyorsabban és hatékonyabban tudnak segítséget nyújtani a felhasználóknak, valamint kérdezz-felelek formában az elsősegélynyújtás folyamatát is támogatja a funkció.

„Ma már az üzleti és a mesterséges intelligencia elemeit is használjuk az életmentés számos területén, köztük a Vodafone Magyarország Alapítvánnyal közösen, idén januárban útjára indított ÉletMentő applikációhoz kapcsolódóan is. Ezt az alkalmazást a fél évvel ezelőtti indulása óta eddig mintegy 500 ezren töltötték le, és már mintegy 2500 segélyhívás az appon érkezett mentésirányító bajtársainkhoz” - mondta Dr. Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója.

Az ÉletMentő applikáció a Balaton környékén élőket és ott nyaralókat is segíti: ahogy eddig is, a Balaton környékéről beérkező segélyhívásoknál szükség esetén riasztják a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatát is.

„A vízimentők sürgősségi betegellátásra szakosodott egységei ez évtől hatékonyabban tudják ellátni feladataikat, ami annak is köszönhető, hogy az Országos Mentőszolgálat tableteket biztosított számunkra, melyeknek köszönhetően mi is bekapcsolódtunk a digitális mentési rendszerbe. Nagy öröm számunkra az, hogy az Országos Mentőszolgálat a korábbinál profibb és gyorsabb kommunikációval bír és az, hogy a bajbajutottak gyorsabban és konkrétabban tudnak segítséget kérni az ÉletMentő applikáció segítségével, mert ezáltal a mi munkánk is hatékonyabbá válik.” – mondta el Bagyó Sándor, a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának elnöke.

A Vodafone Magyarország egy másik, balatoni térséget érintő fejlesztést is bejelentett: a szolgáltató felkapcsolta Siófokon található 5G bázisállomásait, így a déli part fővárosában már elérhető az újgenerációs mobilhálózat az arra alkalmas készülékekkel. A siófoki állomások már a márciusi frekvencia aukción elnyert 3500MHz-es frekvenciasávot használják. A szolgáltató továbbá azt is bejelentette, hogy az elkövetkező időszakban felkészítik a Balaton körül lévő bázisállomásait a 700 MHz-es sáv fogadására, amivel a tó és a partvonal egészén elérhető lesz az 5G szolgáltatás az arra alkalmas készülékekkel. A szolgáltatás a tervek szerint szeptember elejétől lesz elérhető, amikor is az NMHH elérhetővé teszi a Vodafone számára a 700MHz-es sávot.

„A Vodafone Magyarország számára kiemelten fontos a balatoni régió, így az utóbbi években folyamatosan fejlesztettük hálózatunkat a térségben. Ennek köszönhetően korábban a tó teljes térségében elérhetővé vált a 4G+ hálózatát, mely így 53 településen érhető el. A balatoni régió és a Vodafone közös története most tovább folytatódik, hiszen ma Siófokon is elindítottuk az újgenerációs mobilhálózatot, az 5G-t, melynek előnyeit terveink szerint hamarosan a teljes balatoni térség megtapasztalhatja.” – mondta el Dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország vezérigazgatóhelyettese, az igazgatóság alelnöke.

További információk:

Jeschek Hajnalka

Halmosi Imola
Vodafone Magyarország HPS Communication
+36 70 946 4484 +36 30 894 12 99
sajto@vodafone.com halmosi.imola@hps.hu


A Vodafone-ról
A Vodafone vezető technológiai és telekommunikációs vállalatként összekapcsolja a társadalmat és digitális jövőt épít mindenki számára.
A Vodafone két skálájú és differenciált regionális platformokra koncentrál Európában és Afrikában. 22 országban működtetünk mobil és vezetékes hálózatokat, és további 48 országban rendelkezünk partnerhálózatokkal. 2020. március 31-i állapot szerint több mint 300 millió mobil ügyfelünk van, köztük Európában több mint 25 millió vezetékes szélessávú szolgáltatást igénybe vevő ügyfél, valamint 22 millió TV ügyfél.
Összekötünk egy jobb jövő érdekében. Optimisták vagyunk abban a tekintetben, hogy a technológia és az összekapcsolhatóság miként javíthatja a jövőt és teheti jobbá az emberek életét. Vállalatunk révén olyan digitális társadalmat építünk, amely elősegíti a társadalmi-gazdasági fejlődést, mindenkit magában foglal, és nem terheli a bolygónkat. Elkötelezettek vagyunk, hogy jobbá tegyük egy milliárd ember életét és felére csökkentsük környezeti hatásunkat 2025-re.
További információ: www.vodafone.com.

A Vodafone Magyarország Alapítványról
A Vodafone ¬— globális felelősségvállalási politikájának részeként — 23 országban hozta létre helyi alapítványát. Az alapítványok elsődleges célja a digitális esélyegyenlőség megteremtése, melyet a helyi ügyek felkarolása által valósítanak meg.
A Vodafone Magyarország Alapítvány 2003-ban kezdte meg működését, s megalakulása óta több mint 1,5 milliárd forint támogatást osztott ki civil partnerei között. Legfontosabb céljuk, hogy programjain keresztül a technológiát a közjó szolgálatába állítsák, ezáltal jobbá és egyszerűbbé téve az emberek mindennapjait. Emellett a Vodafone Magyarország Alapítvány elkötelezett az esélyegyenlőség támogatása mellett is. Tevékenysége két fő területre összpontosít: a digitális kompetenciafejlesztésre és a nők társadalmi esélyegyenlőségének, valamint biztonságának megteremtésére.
Tudjon meg többet a Vodafone Magyarország Alapítvány programjairól, azok fejleményeiről és a kapcsolódó eseményekről a Vállalati Felelősségvállalás oldalon és/vagy a Facebookon!




A sajtótájékoztatóról készített kisfilmünkben Bagyó Sándor nyilatkozatát láthatják:




Ajánlataink: