Vízimentő, vízimentés, vízimentő tanfolyam, úszómesteri tanfolyam, vízi rendezvénybiztosítás, balatoni vízimentők, VMSZ
Riasztás, segélykérés: +36 30 383 8383
Hírek
Vizimentés
Hasznos információk
VMSZ

Mi biztosítottuk a Balatonátúszást

A Balatonátúszást, illetve a Balatonáthúzást biztosítottuk tegnap, a Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitánysággal közösen.

Közel 7000 induló vágott neki a BSI Budapest Sportiroda által rendezett versenynek, közülük csaknem kétszázan SUP-pal tették meg a Révfülöp-Balatonboglár távot.

Mentőeszközök, gyógyszerek feltöltése a verseny előtt

Öt mentőhajóval és két sürgősségi mentőhajóval érkeztünk az idei Balatonátúszásra. Az úszófolyosót vitorlássor rajzolta meg, mellette haladtak a SUP-osok. Számos úszót segítettünk arra a 3 kórházhajóra, ahova a versenyt feladókat, illetve a könnyebb sérülteket kellett kivinnünk. Ezek a hajók az úszófolyósó mellett várakoztak. Történt olyan súlyos sérülés is a vitorlássorban, amelyet mentőorvosunknak kellett ellátni, majd átadni a beteget parton az Országos Mentőszolgálat egységének.

A rajtkapu
Automatikus bemosakodás
Az első méterek

A legtöbb úszó, akit partra segítettünk, fáradtság miatt adta fel a versenyt, jellemzően az átúszás második felében, amikor már fújt egy kicsit a szél, megnehezítve az úszók dolgát. Részt vettünk még annak a közel 100 úszónak a kiemelésében is, akik a minimális szintidő határán úsztak, és az erősödő szél miatt, biztonsági okokból, a szervezők a verseny feladására kérték őket.

Mentőhajóink egyenletesen elosztva a két part között, a rajttól a célig folyamatosan figyelték az úszókat. Már reggel is volt feladatunk Balatonboglárnál, hiszen lehetett féltávot is teljesíteni. A 2,6 kilométerre nevezők a déli partról indultak és oda is érkeztek vissza.

Az úszófolyosó

Az úszófolyosó mind a két oldalán álltak hajóink, a vízirendészet egységeivel felváltva: folyamatosan monitoroztuk az úszók mozgását, valamint azt, hogy mennyi időt töltenek a levegővétel után víz alatt – ezekből sokszor már lehet arra következtetni, hogy egy-egy úszónak segítségre lesz szüksége. Vízimentőkollégáink uszonnyal a lábukon várták, hogy ugorjanak, ha valakit menteni kell. Szerencsére erre nem volt szükség, minden úszó időben felmérte, amikor a teljesítőképessége végére ért, és megkapaszkodott egy vitorlásban vagy a verseny biztosításában segédkező kajakban. Így mindenkit jó állapotban tudtunk a hajóinkra emelni.

A Rupert és legénysége

Sajnos azonban nagyon sok SUP-ost kellett figyelmeztetnünk arra, hogy kötelező a mentőmellényviselés a versenyen, sokan csak a deszkájukra téve hozták magukkal a mellényt.

Az Ábrahám Lomac legénysége
Segítünk horgonyozni

Gratulálunk mindenkinek, aki teljesítette akár a 2,6 kilométeres, akár az 5,2 kilométeres távot!