Az első esetben egy sodródó elektromos kishajót kellett keresnünk, amelyen 4 fő tartózkodott, illetve 4 főnek kellett volna tartózkodnia, de az egyikük vízbe ugrott és eltűnt.
Nagyon sok csónakos horgász kerül bajba ilyenkor ősszel. Van néhány dolog, amire, ha figyelnek, megelőzhetőek a balesetek, a tragédiák. Ezeket szedtük össze, és ajánljuk kajakosoknak, kenusoknak, SUP-osoknak is. A poszt végén néhány hasznos linket is találnak.
Már lehet Magyarországon államilag elismert nyíltvízi vízimentő képesítő vizsgát tenni akkreditált szakképzési vizsgaközpontokban. Sikeres vizsga esetén szakmai képesítő bizonyítványt kap erről a vízimentő. Ez jó hír a vízimentőknek és a strandüzemeltetőknek is.
Dr. Jászkuti Ákossal rendszeresen találkozunk nyáron, ha egy súlyos sérülés ellátását kezdjük meg valamelyik strandon vagy a mély vízben egy mentőhajón, és a bajbajutotthoz mentőhelikoptert is riasztani kell.
Mentőhajóink legénysége a hajóvezetőből, egy vagy két matrózból, valamint sürgősségi mentőhajóinkon az egészségügyi személyzetből áll. Ebben a cikkben a matrózok feladatkörét és tevékenységeit mutatjuk be. A képeket egy átlagos szolgálati napon készítettük, miközben az Alfa nevű sürgősségi mentőhajónkat kísértük.
Dr. Horváth Ákos meglehetősen sokat tud a balatoni szelekről. Negyven éve figyeli és elemzi a Balaton időjárását a Siófoki Meteorológia Obszervatórium tornyából. Ő és kollégái adják ki a viharjelzést nemcsak a Balatonra, hanem a Velencei-tóra és a Tisza-tóra is. Abból az apropóból beszélgettünk vele, hogy idén 90 éves viharjelzés a Balatonon, amihez hasonlóan jól működő veszélyjelző rendszert keveset ismerünk a világon.
Szabó Nándor Budapest 20. kerületében, a Pesterzsébeti Mentőállomáson teljesít szolgálatot mentő technikusként, ami azt jelenti, hogy hol ápolóként, hol mentőgépkocsi vezetőként osztják be.