46. Kékszalag Audi Nagydíj sajtótájékoztató
Mintegy hatvan újságíró részvételével tartotta sajtótájékoztatóját a versenyt rendező Magyar Vitorlás Szövetség a balatonfüredi Vitorlás étteremben.
Balatonfüred, 2014. július 1.
Jelen voltak a Kékszalagot és a Kékszalag Fesztivált támogató cégek képviselői mellett meghívott vendégként a tókerülő verseny esélyes versenyzői közül is néhányan. Július 10-12-én rendezik meg 46. alkalommal az idén 80 éves Balaton-kerülő vitorlásversenyt, a Kékszalag Audi Nagydíjat - jelentette be a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) elnöke hétfő délelőtt Balatonfüreden, sajtótájékoztatón.
Balatonfüred életében fontos szerepet tölt be a Kékszalag, ami több mint verseny, a vitorlás társadalom, a Balaton és a régió igazi ünnepe - emelte ki Bóka István (Fidesz-KDNP), Balatonfüred polgármestere. Mint mondta, az eseményt tíznapos kulturális és gasztronómiai programsorozat kíséri a városban.
A névadó szponzor képviseletében Mátrabérci Sándor a Porsche Hungária Audi márkaigazgatója a folyamatos fejlesztések és a végsőkig kiélezett küzdelem kapcsán párhuzamot vont a Le Mans-i 24 órás autóverseny és a Kékszalag közt.
Németh Ágnes a VinCE Balaton szervezője, a VinCE Magazin főszerkesztője a balatonfüredi színes kísérőrendezvény részleteiről beszélt.
A Kékszalag első napjáról élő közvetítést ad a DigiSport televíziós csatorna. Csisztu Zsuzsa a műsor háziasszonya adott tájékoztatást a műsorról. A DigiSport 2014-ben kiemelten foglalkozik a vitorlás sporttal.
A versenyről a televíziós adás mellett a LiveU rendszer révén online közvetítést is láthatnak az érdeklődők a rollingnews.tv oldalon, amely adás a verseny honlapjába ágyazva is látható lesz.
A Kékszalag idén is teret ad jótékony kezdeményezéseknek. Ezúttal is gyűlhetnek majd az adományok a Magyar Hospice alapítvány gyermek hospice tevékenységének támogatásra.
A versenyző hajókról három perccel a rajt után pedig a mellrák elleni küzdelemre történő figyelemfelhívásként léggömbök emelkednek a magasba.
Bagyó Sándor, Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának elnöke a verseny biztonságos lebonyolításának részleteiről beszélt, beleértve a versenyen kívül is elérhető Balatonhelp vízi segélyszolgáltatást.
Simonyi Zoltán borász bemutatta a 46. Kékszalag Audi Nagydíj hivatalos borát. A Fáncsi Hegyi Péncészet Csopaki Semillon fehér borát természtesen meg is kóstolhatták a résztvevők az ebédhez.
Minden évben fontos partner a Kékszalag verseny rendezésében az Országos Meteorológiai Szolgálat, akik rendre pontos előrejelzésekkel segítik a biztonságos rendezést. Jelen volt a sajtótájékoztatón Buda István gazdasági elnökhelyettese, akivel a sajtótájékoztató nyilvánossága előtt írt alá együttműködési megállapodást dr. Kollár Lajos az MVSz elnöke.
Az idei futam részleteiről Holczhauser András, az MVSZ főtitkára elmondta, a verseny július 10-én reggel, a balatonfüredi móló elől rajtol. Közel 600 hajó és 3000 sportoló vág majd neki a hagyományos, 155 kilométeres Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Keszthely-Balatonfüred távnak. A versenyidő maximum 48 óra, de a leggyorsabbak befutása már a nyitónapon várható.
A sajtótájékoztatóra meghívott versenyzőkkel Borbély Ferenc folytatott kötetlen, érdekes beszélgetést.
A versenyen rajthoz áll a 2012 óta 10 óra 34 perces idővel abszolút rekorder, Józsa Márton vezette Fifty-Fifty nevű kétárbocos katamarán is. A teljesen magyar tervezésű és építésű hajó két éve a győztes Kékszalag előtt egy nappal szállt vízre először. Józsa szerint az azóta véghez vitt fejlesztéseknek, a nagy vitorlafelületnek és az alacsony súlypontnak köszönhetően az amúgy is extra sebességre képes Fifty-Fifty bizonyosan gyorsult a két évvel ezelőtti rekordmenetéhez képest. Ráadásul a csapat is sokat fejlődött az időközben jól kihasznált edzés és versenylehetőségeknek köszönhetően.
A címvédő, tizenegyszeres győztes Litkey Farkas az Evopro Katamadárral vág neki a távnak. Litkey felidézte, hogy eddigi győzelmeit egytestű hajókkal érte el. Két alkalommal, legutóbb 2012-ben indult többtestűvel, és most is ugyanazzal, az 1988-as Stars and Stripes America’s Cup csapat felkészülésének segítésére épült katamaránnal indul, amely azóta jelentősen, szinte minden porcikájában megújult és átalakult. Az egykor fából épült 35 lábas, de azóta új, a Flaar műhelyben épített 41 lábas karbonszálerősítésű műanyag testei idén még egy méterrel távolabb kerültek egymástól, és az árboc növelésével a vitorlázata is növekedett. Összességében a hajó is könnyebb lett, ezért reményei szerint jó esélyekkel veszik majd fel a versenyt a Fifty-Fiftyvel és a többi kihívóval. Nagyon sok függ természetesen attól, hogy milyen szél lesz, annak iránya és ereje melyik hajó erőssége, így ez alapvetően meghatározza majd egy-egy csapat eredményességét. Ő úgy érzi akkor van a legjobb esélyük a kiemelkedő szereplésre, ha a szél változatos és a verseny taktikailag színes, sokrétű lesz.
Litkey szinte biztosra veszi, hogy a versenyen ismét rekordjavítás lesz, hiszen a modern hajók sebességpotenciálja ezt még gyenge szélben is lehetővé teszi. Ha pedig végig jó szél fúj, akkor a győztes akár 4-5 óra alatt körbevitorlázhatja a tavat. (A Fifty-Fifty 2013-ban ideális körülmények között a Kenese-Keszthely távon 2 óra 20 perces csúcsidőt vitorlázott.)
Sok más klasszikus hajó mellett az idei versenyen is rajthoz áll a „Balaton zászlóshajója”, az 1955-ben 10 óra 40 perces csúcsot felállító, és azt 57 évig tartó Nemere II-vel tulajdonosa, Láng Róbert, és a Balaton legöregebb vitorlása, a 118 éves Kishamis is, fedélzetén Hrehuss György csapatával.
A Kékszalag Európa leghosszabb távú és legrégebbi tókerülő versenye. A Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Keszthely-Balatonfüred közti (légvonalban) 155 kilométeres távon először 1934. július 27-én indítottak versenyt. A legtöbb, 623 induló hajó 2010-ben volt.
- 2024-11-20 - Beszélgetés a vízimentő munkájáról
- 2024-11-18 - Miben hasonlít egy balatoni vízimentő és egy PwC-s kolléga munkája?
- 2024-11-15 - PARTNEREKET, FINANSZÍROZÁSI LEHETŐSÉGEKET KERESÜNK EGY VITORLÁSBONTÓ LÉTREHOZÁSÁHOZ!
- 2024-10-28 - Csodával határos módon sikerült megmentenünk egy idős vitorlázót
- 2024-10-07 - A VMSZ összefoglalója a 2024. évi nyári szezonról
- 2024-09-29 - Több riasztást is kaptunk az este és az éjszaka folyamán
- 2024-09-26 - Köszönjük, hogy minket választottak!
- 2024-09-24 - Eszközmentések a déli parton
- 2024-09-20 - Néhány biztonsági tanács csónakos horgászoknak
- 2024-09-18 - Sikeresen letették az első vízimentők az államilag elismert képesítő vizsgát
- 2024-09-13 - Interjú dr. Jászkuti Ákos mentőorvos - légimentővel
- 2024-09-06 - Milyen feladatai vannak a matrózainknak? - Képriport
- 2024-08-27 - Beszélgetés a Siófoki Meteorológiai Obszervatórium vezetőjével
- 2024-08-21 - Interjú Szabó Nándor mentőtechnikus kollégánkkal
- 2024-08-19 - Felavattuk kilencedik mentőmellényállványunkat a Balatonon
- 2024-08-18 - Sikeresen élesztettünk újra egy vízbefulladt férfit ma délelőtt
- 2024-08-09 - Az idei gyerektáborunkról
- 2024-07-30 - Beszélgetés Tim Attila mentőápoló kollégánkkal
- 2024-07-30 - Beszélgetés dr. Béres András mentőorvos kollégánkkal
- 2024-07-25 - Súlyos betegségből gyógyult gyerekeknek rendeztünk vízbiztonsági programot