Riasztás, segélykérés: +36 30 383 8383
Toyo Tires

Vitorlásokat mentenek folyamatosan a mentőhajók - FRISSÍTVE

2014. 07.11 02:45
A Balaton szinte teljes területéről érkeznek a bajba jutott hajókról a segélykérések. Csütörtök este tíz óra után kezdődött és jelenleg is tart a "mentési nagyüzem" azt követően, hogy a Kékszalag vitorlásversenyen részt vevő hajók közül soknak keletkeztek műszaki problémái.

Mivel a mentés jelenleg is tart a riasztások számáról és a bajba került hajókról menekített emberek számáról még nincsenek információk. A legtöbb esetben az éjszakára megerősödő szélben a hajók vitorlázata szakadt szét, vagy árbocok, kormányok törtek, s váltak így irányíthatatlanná.

A Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának valamennyi hajója a vízen dolgozik, a Zánkai Központ, valamint a Verseny Koordinációs Központ is folyamatosan kapja az újabb és újabb segély kéréseket.

További részletek a Verseny honlapján:

http://www.kekszalag.hu/hu/hirek/ejszaka-viharos-szelben

Zánka, 2014. július 11., péntek (MTI) (04:46) - A Kékszalag vitorlásverseny résztvevőinek mintegy ötöde felkészületlennek bizonyult tudásban, vagy műszakilag, ezért bajba került az egyébként nem rendkívüli időjárásban, a vizimentők csütörtök délután óta folyamatosan mentik az embereket; az anyagi kár jelentős, személyi sérülés csak néhány esetben történt eddig, azok sem súlyosak.

Erről Bagyó Sándor, a Vizimentők Magyarországi Szakszolgálatának vezetője nyilatkozott péntek hajnalban az MTI-nek mentés közben.
Mint arról beszámolt, a 2011-es nagy viharhoz képest jóval kegyesebb az időjárás a Balatonon, 40-60 kilométer/órás szélerősségű a vihar, helyenként esik az eső és rosszak a látási viszonyok. A verseny 522-es rekordszámú indulója közül 100-150-re tehető azok száma, akik felkészületlenül vágtak neki a távnak, és jó esetben menet közben feladták a küzdelmet. Eddig 3-4 hajó borult fel és került víz alá, 10-15 árbóc- és 5-6 kormánytörés történt, továbbá 30-40 induló estében vászonszakadás miatt kellett segítséget nyújtani. A vízbekerülteket mind kimentették, eltűnt személyről nincs hír, néhányan megsérültek, amelyek közül a legsúlyosabb vállficam, illetve kézfejtörés volt eddig.
Bagyó Sándor emlékezetett arra, hogy a verseny elején mindenkinek felhívták a figyelmét az okostelefonos applikáció lehetőségére, amelynek letöltésével pontosan meg tudják adni a koordinációjukat a hajósok bajba kerülésük esetén. A verseny indulásakor még alig éltek a lehetőséggel, azóta viszont sokan megtették, és ez jelentősen segíti a mentési munkákat.
A vízimentők 7 saját és 8, a vitorlás szövetség által biztosított hajót koordinálva dolgoznak csütörtök délután óta folyamatosan. A mentési munkákban a vízirendőrség is részt vesz. Pontos adatokat a későbbiekben közölnek.
A jó szélben 522 hajó vágott neki csütörtök reggel a Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Keszthely-Balatonfüred 155 kilométeres távnak Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő vitorlásversenyén. A győztes Fifty-Fifty nevű kétárbocos katamarán több mint három órával megjavítva saját rekordját, 7 óra 13 perc 57 másodperc alatt teljesítette a távot, nagy fölénnyel nyerve a 46. Kékszalag Audi Nagydíj Balaton-kerülő vitorlásversenyt. A mezőny egy része jelenleg is küzd a táv teljesítésével, többen feladták a versenyt a rossz időjárás miatt.













Ismerje meg támogatóinkat

MOL
MOL-Új Europa
FGSZ
Das Welt Auto
PwC Magyarország
Telekom
Hungarikum Alkusz
Szoftver.hu
Innovációs és Technológiai Minisztérium
Balaton Fejlesztési Tanács
GARMIN
Halker
Nemzeti Örökségvédelmi Fejlesztési Nonprofit Kft.
Helikon
Rudi Transport Kft.
Abroncs kereskedőház
Bethlen Gábor Alapkezelő
MINISZTERELNÖKSÉG

Ismerje meg együttműködő partnereinket

Pannon-Work
Sea-Help
Pest Megyei Kutató-Mentő Szolgálat
Az Országos Meteorológiai Szolgálat
Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesület
Wein János Alapítvány
Balatonfüredi Yacht Club
Képmás
Bujdosó Pincészet
AbOvo Média Kft.
BL YachtClub & Apartments
Rudy Project
CodeVision Kft.
Igor Corner Internet Kft.
CarNet csoport
melodiak
Kürt Zrt
Galco
1%